ତାମିଲନାଡ଼ୁରେ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏବେ ବଡ଼ ଅସ୍ଥିରତା ଦେଖାଦେଇଛି କାରଣ ରାଜ୍ୟରେ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ପାଣ୍ଠି ଏବଂ ଶିକ୍ଷାନୀତିର କାର୍ଯ୍ୟକାରିତାକୁ ନେଇ ଏକ ବିବାଦ ଦେଖାଦେଇଛି । ଏହି ବିବାଦର ମୂଳ କାରଣ ହେଉଛି ତାମିଲନାଡୁ ରାଜ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ବିଭାଗର ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି ପ୍ରତି ବିରୋଧାଭାସ । ଏହି ବିରୋଧାଭାସ କାରଣରୁ ସମଗ୍ର ରାଜ୍ୟର ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ଗୁରୁତ୍ଵ ଭାବେ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇଛି ଏବଂ ତାମିଲନାଡୁରେ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷାର ଭବିଷ୍ୟତକୁ ନେଇ ଏକ ପ୍ରଶ୍ନବାଚୀ ସୃଷ୍ଟି କରିଛି । 

Tamil Nadu's Education Dilemma: NEP vs SEP

ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଶିକ୍ଷା ଦୃଷ୍ଟିକୋଣ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି (ଏନଇପି) ୨୦୨୦ ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ମୌଳିକ ପାର୍ଥକ୍ୟ କାରଣରୁ ଏପରି ସମସ୍ୟା ଦେଖାଦେଇଛି । ତାମିଲନାଡୁରେ ଡିଏମକେ ନେତୃତ୍ୱାଧୀନ ସରକାର ଓ କେନ୍ଦ୍ର ଭାଜପା ମଧ୍ୟରେ ରାଜନୈତିକ ମତଭେଦ ମଧ୍ୟ ଏହାର ଆଉ ଏକ କାରଣ । ତାମିଲନାଡୁ ସରକାର ବିଶେଷକରି ଦୁଇ ଭାଷା ନୀତି ଏବଂ ଆଞ୍ଚଳିକ ଶିକ୍ଷା ପରମ୍ପରାକୁ ନେଇ ରାଜ୍ୟର ଶିକ୍ଷାଗତ ସ୍ୱାଧୀନତା ବଜାୟ ରଖିବା ଉପରେ କ୍ରମାଗତ ଭାବେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଆସୁଛନ୍ତି । ଏହି ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଯୋଗୁଁ ରାଜ୍ୟ ଏବଂ କେନ୍ଦ୍ର ମଧ୍ୟରେ ବିବାଦ ବଢିବାରେ ଲାଗିଛି ଏବଂ ଏକ ଜଟିଳ ରାଜନୈତିକ ଦୃଶ୍ୟପଟ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି । ଯେଉଁଠାରେ ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ଏପରି ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତାମୂଳକ ନିର୍ଦ୍ଦେଶନାମା ଏବଂ ନୀତି ମଧ୍ୟରେ ଫସି ରହିଛନ୍ତି । ନିଜସ୍ୱ ରାଜ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି (ଏସଇପି) ବିକଶିତ କରିବା ପାଇଁ ତାମିଲନାଡୁ ସରକାରଙ୍କ ପଦକ୍ଷେପ ପରିସ୍ଥିତିକୁ ଆହୁରି ଜଟିଳ କରିଛି, ଏହା ଏପରି ସମାନ୍ତରାଳ ନୀତି ସୃଷ୍ଟି କରିଛି ଯାହା ଅନେକାଂଶରେ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତିର ବିରୋଧ କରୁଛି ।

ଏହି ନୀତି ବିବାଦ ବିଶେଷ କରି ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଏବଂ ରାଜ୍ୟର ଛାତ୍ର ସମୁଦାୟ ଉପରେ ଗଭୀର ପ୍ରଭାବ ପକାଇଛି । ଏହା କାରଣରୁ ରାଜ୍ୟର ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକ ପାଣ୍ଠି ଅନୁଦାନ ଏବଂ ପରିଚାଳନାରେ ବିଭିନ୍ନ ସମସ୍ୟାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି । ଏହା ସହ ଗବେଷଣା କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମ ଏବଂ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ବଜାୟ ରଖିବାରେ ଅନେକ ଅସୁବିଧାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହେଉଛନ୍ତି । ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି ଲାଗୁ ନ ହେବାରୁ ବିଭିନ୍ନ ଅନୁଦାନ ତଥା ପାଣ୍ଠି ଉତ୍ସକୁ ନେଇ ଅନିଶ୍ଚିତତା ତାମିଲନାଡୁର ଅନୁଷ୍ଠାନକୁ ସେମାନଙ୍କର ପରିଚାଳନା ରଣନୀତିର ପୁନଃମୂଲ୍ୟାୟନ କରିବାକୁ ବାଧ୍ୟ କରିଛି, ଯାହା ସେମାନେ ପ୍ରଦାନ କରୁଥିବା ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣବତ୍ତାକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିପାରେ । ଅନ୍ୟପକ୍ଷରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ଟ୍ୟୁସନ୍ ଫି'ରେ ସମ୍ଭାବ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଡିଗ୍ରୀର ଭବିଷ୍ୟତ ମୂଲ୍ୟକୁ ନେଇ ବର୍ତ୍ତମାନ ଚିନ୍ତାରେ ଅଛନ୍ତି । ଅନେକ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ମଧ୍ୟ ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ସୁଯୋଗ ଏବଂ ସେମାନଙ୍କ ଭବିଷ୍ୟତ ଉପରେ ବ୍ୟାପକ ପ୍ରଭାବ ବିଷୟରେ ଚିନ୍ତିତ ଅଛନ୍ତି । 

ଏହି ଜଟିଳ ପରିସ୍ଥିତିରେ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଅନୁଦାନ ଆୟୋଗ (ୟୁଜିସି) ଏବଂ ସର୍ବଭାରତୀୟ ବୈଷୟିକ ଶିକ୍ଷା ପରିଷଦ (ଏଆଇସିଟିଇ) ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିଛନ୍ତି । ଏହି ନିୟାମକ ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକର ଭୂମିକା ପାଣ୍ଠି ଆବଣ୍ଟନ ଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ସମଗ୍ର ଦେଶରେ ଗୁଣାତ୍ମକ ନିଶ୍ଚିତତା, ଗବେଷଣା ପ୍ରୋତ୍ସାହନ ଏବଂ ଉଚ୍ଚଶିକ୍ଷାମାନରେ ନିରନ୍ତରତା ସୁନିଶ୍ଚିତ କରିବା ପାଇଁ ରହିଥିବା ବେଳେ ବର୍ତ୍ତମାନ ଜାତୀୟ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ସ୍ୱାୟତ୍ତତା ମଧ୍ୟରେ ସନ୍ତୁଳନ ରକ୍ଷା କରିବା ସହିତ ଶିକ୍ଷାଗତ ମାନ ବଜାୟ ରଖିବାକୁ ପ୍ରଚେଷ୍ଟା କରୁଛନ୍ତି । ୟୁଜିସି ଅଧ୍ୟକ୍ଷ ଏମ୍ ଜଗଦୀଶ କୁମାର ଏସବୁ ପ୍ରସଙ୍ଗରେ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ସମ୍ପର୍କରେ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ତଥ୍ୟ ପ୍ରଦାନ କରିବା ସହ ବର୍ତ୍ତମାନ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତିର ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ସ୍ୱୀକାର କରିବା ସହିତ ନିରନ୍ତର କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପାଣ୍ଠି ପାଇଁ ଏହାର ନିର୍ଦ୍ଦେଶାବଳୀ ଅନୁପାଳନର ଦିଗ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଛନ୍ତି । ବିଶେଷକରି ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣବତ୍ତା ମାନ ବଜାୟ ରଖିବାରେ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତିରେ ରାଜ୍ୟ-ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ପୂରଣ କରୁଥିବା ବିଷୟରେ ଧ୍ୟାନ ଦେବାକୁ କହିଛନ୍ତି । 

ତାମିଲନାଡୁର ରାଜ୍ୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି ତୁଳନାରେ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତିରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ନିମନ୍ତେ ଅନେକ ଫାଇଦା ରହିଛି । ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି ଅନ୍ତର୍ଜାତୀୟ ସହଯୋଗ ଏବଂ ମାନକଗୁଣବତ୍ତା ମାନଦଣ୍ଡ ପାଇଁ ଏକ ଅଧିକ ବ୍ୟାପକ ଢାଞ୍ଚା ପ୍ରଦାନ କରେ ଯାହା ତାମିଲନାଡୁର ଶିକ୍ଷାନୁଷ୍ଠାନଗୁଡ଼ିକୁ ଉପକୃତ କରିପାରିବ । ରାଜ୍ୟମାନଙ୍କରେ ଗବେଷଣା ପାଣ୍ଠି ବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ଅଧିକ ଛାତ୍ର ଗତିଶୀଳତା ପାଇଁ ଏହି ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତିର ବ୍ୟବସ୍ଥା ଶିକ୍ଷାଗତ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଏବଂ ବିକାଶ ପାଇଁ ନୂତନ ସୁଯୋଗ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରେ । ଏହି ସବୁ ଦିଗରୁ ଦେଖିଲେ ଜଣାପଡୁଛି ଯେ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତିକୁ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବେ ପ୍ରତ୍ୟାଖ୍ୟାନ କଦାପି ତାମିଲନାଡୁର ଶିକ୍ଷା ଭବିଷ୍ୟତର ସର୍ବୋତ୍ତମ ସ୍ୱାର୍ଥ ପୂରଣ କରିପାରିବ ନାହିଁ ।

ତାମିଲନାଡୁରେ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି ଲାଗୁ ହେବା ରାଜ୍ୟର ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏକ ଯୁଗାନ୍ତକାରୀ ପଦକ୍ଷେପ ସୃଷ୍ଟି କରିପାରେ । ଆଞ୍ଚଳିକ ସ୍ୱାର୍ଥ ବଜାୟ ରଖିବା ସହିତ ଏନଇପି ଗାଇଡଲାଇନକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରୁଥିବା ଏକ ସନ୍ତୁଳିତ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଗ୍ରହଣ କରି, ତାମିଲନାଡୁ ଏହାର ସାଂସ୍କୃତିକ ଏବଂ ଭାଷାଗତ ପରିଚୟ ବଜାୟ ରଖିବା ସହିତ ବର୍ଦ୍ଧିତ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ ପାଣ୍ଠି ଏବଂ ଗବେଷଣା ସୁଯୋଗ ହାସଲ କରିପାରିବ । ରାଜ୍ୟର ଶିକ୍ଷାଗତ ସ୍ୱାଧୀନତା ବଜାୟ ରଖିବା ସହିତ ଏନଇପି ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ପର୍ଯ୍ୟାୟକ୍ରମେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାଦ୍ୱାରା ଆଞ୍ଚଳିକ ଭାଷା ଓ ସାଂସ୍କୃତିକ ଉପାଦାନ ସହିତ ସୁଦୃଢ଼ ସମ୍ପର୍କ ବଜାୟ ରଖିବ । ଏହା ସହିତ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ଦକ୍ଷତା ବିକାଶ ଏବଂ ନିଯୁକ୍ତି ଯୋଗ୍ୟତା ତଥା ଜାତୀୟ ସ୍ତରର ସୁଯୋଗ ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ବପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇପାରେ ।

ବର୍ତ୍ତମାନ ସମୟରେ ତାମିଲନାଡୁର ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ପାଣ୍ଠି ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଏପରି ଏକ ଆଭିମୁଖ୍ୟର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି, ଯାହା ଉଭୟ ତାମିଲନାଡୁର ବର୍ତ୍ତମାନର ପରିସ୍ଥିତି ଏବଂ ଭବିଷ୍ୟତ ଶିକ୍ଷାଗତ ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ବିଚାର କରେ । ରାଜ୍ୟର ଶିକ୍ଷାଗତ ଐତିହ୍ୟର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଆଞ୍ଚଳିକ ସ୍ୱାର୍ଥ ବଜାୟ ରଖିବା ସହିତ ଏନଇପିର ଲାଭଦାୟକ ଉପାଦାନଗୁଡ଼ିକୁ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ କରୁଥିବା ଏକ ସହଯୋଗୀ ଆଭିମୁଖ୍ୟ ଆଗକୁ ବଢ଼ିବା ପାଇଁ ସର୍ବୋତ୍ତମ ମାର୍ଗ ପ୍ରଦାନ କରିପାରିବ । ଏଥିପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ଓ କେନ୍ଦ୍ରୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଚାଲିଥିବା ଆଲୋଚନାରେ ଜାତୀୟ ଶିକ୍ଷା ନୀତି କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ଏବଂ ଛାତ୍ର କଲ୍ୟାଣ ଉପରେ ନିରନ୍ତର ଧ୍ୟାନ ଦେବାର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି । ତାମିଲନାଡୁର ସମୃଦ୍ଧ ଶିକ୍ଷାପରମ୍ପରାକୁ ବଜାୟ ରଖି ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ସର୍ବୋତ୍ତମ ସ୍ୱାର୍ଥ ସାଧନ କରୁଥିବା ଏକ ଶିକ୍ଷାଗତ ପରିବେଶ ସୃଷ୍ଟି କରିବା ଚୂଡ଼ାନ୍ତ ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେବା ଉଚିତ୍ ।